יום שישי, 18 במאי 2018

מהי ועדת ערר על המרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אחראי על בחינתם כשירותם הרפואית של נהגים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או המרב"ד, הינו הגוף האחראי על בחינת בריאותם של נהגים מסוימים וקבלת החלטה בנוגע ליכולתם להמשיך לנהוג על אף מגבלות רפואיות כאלו או אחרות. המרב"ד הינו הגוף בעל הסמכות הגבוהה ביותר בתחום זה, אולם הוא מפעיל גם ועדת ערר המאפשרת לערער על החלטותיו ולשנותן.
אז מה חשוב לדעת על ועדת הערר על המרב"ד?
  • למי היא נועדה: כל אחד אשר מרגיש כי החלטות המרב"ד אינן מקובלות עליו, וכי הוא נפגע מהן, רשאי לבצע הגשת בקשה אל ועדת ערר על המרב"ד. חשוב לדעת כי לשם הגשת הבקשה יש להציג מידע נוסף או נימוק מספק אשר יכולים לשנות את החלטות הועדה, והגשה מחודשת של אותה הבקשה לרוב אינה מספיקה.
  • כיצד יש להגיש את הבקשה: את הבקשה יש להגיש עד שלושים ימים לאחר קבלת החלטות הועדה, כאשר במעמד קבלת ההחלטות יימסר על ידי רשות הרישוי גם המידע בנוגע לצורת הגשת הערעור. לבקשה ניתן להוסיף כל מסמך אשר יכול לסייע לחיזוק טענת המערער כולל מכתב אישי, המלצת רופא ועוד. כמו כן, ישנה אגרה אשר יש לשלם לשם הגשת הבקשה.
  •  קבלת מסמכים רלוונטיים: בטרם הגשת הבקשה, מומלץ לפנות אל המרב"ד בבקשה לקבל פירוט בנוגע לדרך קבלת ההחלטה המקורית וכן לקבל את כל המסכים הרלוונטיים, אשר אינם נמסרים עם הודעת קבלת ההחלטה אשר מועברת בתמציתיות בלבד. 
 
ועדת ערר על המרב"ד יכולה לסייע בשינוי קבלות שהתקבלו
ועדת ערר על המרב"ד הינה הגוף אליו יש לפנות במידה והרגשתם כי החלטת המרב"ד אינה הוגנת, כאשר פעמים רבות ועדת ערר יכולה לסייע בשינוי ההחלטות שהתקבלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה