יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

פסילה מנהלית



פסילה מנהלית היא מצב בו שוטר פוסל רישיון של נהג במקום ובזמן מסוימים, בעקבות עבירת תנועה של הנהג או מעורבות בתאונת דרכים, ולא בעקבות דיון בבית המשפט לענייני תעבורה. פסילה מנהלית נעשית כצו מנהלי, מתוקף פקודת התעבורה, על ידי שוטר בדרגת פקח ומעלה שמוגדר כחלק מהרשות המנהלית. פסילה זו יכולה להיות תוצאה של הפרה של אחד מחוקי התנועה, כגון עקיפה מסוכנת, נהיגה בשכרות או נהיגה במהירות מופרזת. לחלופין, הפסילה יכולה להיות תוצאה של מעורבות בתאונת דרכים בה היה נזק לגוף או לרכוש. מטרתה של הפסילה המנהלית היא הרחקת נהג מסוכן מהכביש ולא ענישה.

כמה זמן אורכת פסילה מנהלית?
אורכה של פסילה מנהלית נקבע על ידי קצין המשטרה שהחליט על הפסילה ונתונה בחלק מהמקרים לשיקול דעתו. באופן עקרוני, פסילה מנהלית מחולקת לשלושה סוגים. הסוג הראשון הוא פסילה לשלושים יום. זאת, במקרים בהם של עבירות תנועה קלות יחסית כמו אי מתן זכות קדימה או יציאה לעקיפה במקום מסוכן. הסוג השני הוא פסילה של שישים יום, במקרה של נהג שהיה מעורבת בתאונת דרכים בה לא הייתה פגיעה בנפש, אלא נזק לרכוש ו/או פצועים. הסוג השלישי הוא פסילה למשך תשעים יום. פסילה זו מוטלת על נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית, בה היו אבדות בנפש. בשני הסוגים הראשונים של הפסילות קצין המשטרה יכול להפעיל שיקול דעת באם לקצר את תקופת הפסילה, בעוד שבסוג האחרון הקצין מחויב לפסול לתשעים יום ולא פחות.



ביטול פסילה מנהלית
אם נהג חש שהפסילה במקרה שלו לא הייתה מוצדקת, הוא רשאי להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית לבית המשפט לענייני תעבורה. בית המשפט ידון במקרה והוא רשאי לבטל את הפסילה במקרה הצורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה