יום שני, 8 במאי 2017

התאוששות מאסון DRP



מהוDRP  ומהי חשיבותו
DRP התאוששות מאסון הוא תהליך מקדים שנועד לעזור לחברה מסוימת להתאושש מאסון שפקד אותה. האסון יכול להיות אסון טבע שהרס את השרתים של החברה, פיגוע טרור מכוון או מתקפת סייבר שהפילה את החברה. במקרים כאלו, כמו למשל מערכות בריאות או מערכות בנקאיות, הפגיעה יכולה לפגוע באזרחים רבים ,לגרום לכאוס גדול ואף להשפיע קשות על אותה חברה ואפילו להוביל לפירוקה בהמשך. DRP התאוששות מאסון הוא תהליך שבו החברה מכינה את עצמה למצב כזה, יוצרת לעצמה הגנות ומערכות חלופיות וגם גיבוי לכל המידע כך שגם במקרה חירום כאשר כל קווי ההגנה לא עזרו, עדיין תהיה לה יכולת לחזור לפעילות שגרתית או להמשיך בפעילות הרגילה עד להתאוששות המערכת הראשית וזאת על ידי פעילות של מערכות חלופיות באותם רגעים קשים.

הרובד העסקי

כל תהליך של
DRP התאוששות מאסון מתחיל מהרובד העסקי. זהו התכנון המורכב ביותר שתפקידו לחשב ולנהל את הזמן בו החברה תמשיך בפעילות העסקי תשלה כתוצאה מהפגיעה. זהו התהליך החשוב ביותר כיוון שאסון כלשהו שפוגע בחברה גורם לה בראש ובראשונה לנזק כספי מעבר לנזק התדמיתי של חברה פגיעה שנתפסה לא מוכנה. הנזק הכספי יכול להיות מיליוני שקלים ובמקרה של חברות מיליארדים ויותר. תפקידה של התכנית להקטין את טווח הזמן בו הפעילות העסקית מושבתת ועד שהיא חוזרת לפעילות בין אם על המערכות הקיימות ובין אם על מערכות חלופיות.


הרובד הטכנולוגי

רובד טכנולוגי ב
DRPהתאוששות מאסון הוא הרובד שקובע את המערכות החלופיות עצמם. אמנם העניין לא פשוט אך הוא הכרחי ביותר לחברה בעלת מערכות מסובכות וייחודיות רק לה. הרובד הטכנולוגי בהתאוששות מאסון מתייחס לכל הנתונים שיש לגבות, האופן שבו יגבו אותם, התדירות שבה יגבו אותם, האם המערכות החלופיות יהיו לשימוש מיידי בעת הקריסה או שהחברה תצטרך להפעיל אותם ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה