יום שלישי, 14 בפברואר 2017

סמכויותיו של המכון הרפואי



המכון הרפואי הינו גוף הכפוף למשרד הרישוי
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף הכפוף למשרד הרישוי והוא המקום בו מתקבלות החלטות רפואיות הקשורות באחזקת רישיון. במקום עובדים רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים שונים שתפקידם לאבחן נהגים אשר הופנו למקום על ידי משרד הרישוי ולקבוע האם האדם אכן יכול להחזיק ברישיון נהיגה ובאילו תנאים אם כן. משרד הרישוי רשאי להפנות כל נהג אשר הוא מוצא לנכון לבדיקות כשירות לנהיגה במכון הרפואי. המכון הרפואי הוא גם המקום בו אפשר לקבל היתרים ותווים לנהגים עם בעיות רפואיות. 

ישנם סוגים קבועים של נהגים אשר נשלחים לעבור בדיקות ואבחון במכון הרפואי כמו: נהגים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, נהגים אשר הורשעו או נתפסו נוהגים בהשפעת סמים או אלכוהול, נהגים אשר הורשעו בעבירות נהיגה רבות, נהגים אשר השתחררו משירות בכוחות הבטחון עם נכות או סעיף נפשי, נהגים אשר מזומנים על סמך גילם. כל אלו ועוד רבים יכולים להשלח על ידי משרד הרישוי לאבחון וקבלת החלטה במכון הרפואי. נהג אשר מקבל זימון להתייצב במכון הרפואי חייב לעשות זאת, חלק מהמפגשים כוללים שיחות עם פסיכיאטרים ורופאים שונים. לאחר התייצבות לבדיקות במכון הרפואי יתקבלו ההחלטות לגבי המשך הנהיגה של אותו נהג.

החלטות המכון הרפואי ניתנות לערעור
נהגים רבים מזומנים לעבור בדיקות במכון הרפואי שלאחרן הם יקבלו אבחון והחלטה לגבי הרישיון שלהם. ניתן לערער על החלטה אשר מתקבלת במכון הרפואי, הועדת לערעורים יושבת בבית חולים תל השומר, ערעורים מתקבלים על סמך נימוקים משפטיים ולא רפואיים אך למי שיש אבחונים מרופאים אשר סותרים את האבחון של המכון יכולים לצרף אותם. בחלק מן המקרים בוחרים הנהגים לערב עורך דין לענייני תעבורה כאשר הם מגיעים ערעור. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה