יום ראשון, 8 בינואר 2017

תמ"א 38 בתל אביב



תמ"א 38 - תכנית המתאר הארצית להגנה בפני רעידות אדמה
כיוון שמבנים רבים בישראל אינם עומדים בתקן המקומי לעמידות בפני רעידות אדמה, אישרה הממשלה בשנת 2005 את תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. התוכנית, הידועה בשמה הנפוץ תמ"א 38, שמה לה למטרה לצמצם את הנזקים לרכוש ולנפש שעשויה לגרום רעידת אדמה בעוצמה גבוהה בסולם ריכטר. התגוננות בפני רעידות אדמה הנה תהליך ארוך אשר דורש זמן ומשאבים, ולכן מומלץ שלא לדחות את הטיפול בו. באמצעות תוספות בנייה, או במקרים מסוימים הריסה של מבנה ובנייתו מחדש, ניתן יהיה להבטיח כי הנזק שייגרם כתוצאה מרעידת אדמה יהיה הנזק המינימלי האפשרי.  

הקווים המנחים של תמ"א 38 בעיר תל אביב
ועדה מקומית שהוקמה על ידי עיריית תל אביב ניסחה מסמך מנחה אשר מאפשר לה לבחון את הבקשות המוגשות מכח תמ"א 38 בתל אביב באופן המקצועי ביותר. היותו של המסמך שקוף לציבור מאפשרת לתושבים להעריך כיצד ניתן לממש את התוכנית בנכסים העומדים לרשותם או בנכסים עתידיים העומדים בפני רכישה. מסמך תמ"א 38 בתל אביב מפרט מהם התנאים לקבלת היתרי בנייה בעיר, את קווי המדיניות המנחים במקרים של הרס מבנה ובנייתו מחדש, וכן הנחיות במצבים של חריגות מבניות שונות.

לתמ"א 38 בתל אביב יש גם מגבלות מסויימות
כיוון שמדובר בתוכנית מתאר רחבת היקף, הרי שלהוצאתה לפועל יש השלכות רבות ומשמעותיות על האופי והמראה של העיר. מתוקף כך, הקפידה העירייה להגדיר תוספות בנייה מסוימות עליהן חלות מגבלות שונות. מגבלות אלו בולטות במיוחד בשכונות המהוות אזורי מחייה בעלי מרקם ייחודי עליו ראוי להגן. בין השכונות אליהן מתייחסת תמ"א 38 בתל אביב ניתן למצוא את כרם התימנים, נווה צדק, שכונת שפירא ואזור לב העיר.  


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה