יום שישי, 20 במרץ 2015

כל מה שצריך לדעת על פריטת צ'קים



שירותי פריטת צ'קים נמצאים במגמת התרחבות בשנים האחרונות. השירות מאפשר לכל אדם או בעל עסק להפקיד צ'ק שמועד פרעונו הוא באותו היום. בניגוד לניכיון צ'ק רגיל בו מועד הפרעון הוא דחוי, בשירותי פריטת צ'קים מדובר על צ'ק שניתן לממש במועד המסירה. בתמורה לפריטה נגבית עמלה מסוימת המסוכמת מראש. כתוצאה מכך, בעל הצ'ק מקבל את הכסף במזומן אך בניכוי אותה עמלה.



בשירותי פריטת צ'קים בעל העסק או הלקוחות הפרטיים למעשה מוותרים על חלק מהסכום, הנגבה כאמור בתור עמלה. השירות מתאים למי שרוצה לנצל את העמלות האטרקטיביות של חברות פרטיות ולכל מי שרוצה להתנהל במסלול חוץ-בנקאי. חשוב לציין כי השירות חוקי לחלוטין והוא ניתן על ידי חברות הפועלות באישור וברישיון של משרד האוצר. השירות מעודד תחרות בשוק ההון והוא מציע מגוון רחב של יתרונות עבור הלקוחות. בנוסף, השירות הוא הדרך היחידה העומדת לרשות לקוחות עם עיקולים על חשבון הבנק. לקוחות אלו יעדיפו לבצע את הפריטה ולהימנע מפנייה לבנק בו החשבון שלהם מעוקל.

עמלות בשירותי פריטת צ'קים
לקוחות המעוניינים לשמור על ערך גבוה של צ'קים צריכים לדעת כיצד לחסוך בתשלומי עמלות. החיסכון הוא קודם כל פונקציה של השוואה בין שירותי פריטה וניכיון. אפשר לבצע את ההשוואה לפי המלצות של לקוחות, איסוף מידע וקבלת אינפורמציה דרך אתרי אינטרנט. לאחר מכן כדאי לבדוק מה כוללים שירותי הפריטה. יש מקרים בהם עדיף להגיע עד משרדי חברה פרטית ולבצע את הפריטה תחת קורת גג אחת.

התופעה של פריטת צ'קים היא חלק בלתי נפרד משוק ההון. יש הרבה סיבות המוכיחות מדוע כדאי להשתמש בשירות הזה, בעיקר לאור העמלות הגבוהות הנגבות בבנקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה