יום שבת, 31 באוגוסט 2013

טיפול בחרדות



איך מבצעים טיפול בחרדות באופן אפקטיבי?
עד לפני מספר עשורים, טיפול בחרדות היה נחשב לאחד מהטיפולים המורכבים ביותר שיש. החרדות, הן אל ושעמדו ביסוד הפיתוח של תורת הפסיכולוגיה, שכן אנשים רבים פשוט הפכו להיות משותקים מכל בחינה, בעקבות החרדות שלהן. עם זאת, חשוב מאד להבין ולדעת שכיום, יש מגוון של שיטות כדי לבצע טיפול בחרדות, אחוזי ההצלחה הם גבוהים והם רק הולכים ועולים משנה לשנה, ואנשים רבים יותר יכולים לקבל מענה מתאים.

טיפול באמצעות אימון המוח
אחד מהטיפולים התנהגותיים הבולטים ביותר נגד חרדות, הוא לאמן את המוח להגיב בצורה אוטומטית מחודשת כאשר נחשפים לגורם אשר מוביל לחרדה. באמצעות טיפול זה, מאמנים את המוח לבצע כמעין השהיית תגובה. למה הכוונה בעצם? נדגים את באמצעות טיפול בחרדות חברתיות - האינסטינקט של האדם אשר סובל מחרדה זו, הוא לברוח ישר מסיטואציה כזו. בטיפול, מלמדים את המטופל איך להגיב אליה בצורה אחרת, לא לברוח, ליצור קשר עין, וכך לאט לאט פשוט מאמנים את המוח ליצירת תגובה חדשה.

 
טיפול משולב עם בני המשפחה
חשוב מאד לציין שלעתים קרובות ,טיפול בחרדות לא ניתן אך ורק למטופל לבדו, ומומחים רבים ממליצים על טיפול משפחתי. מדוע? המשפחה היא הסביבה המגנה, הקרובה והתומכת ביותר של המטופל - בין אם מדובר על הורים, אחים, בני זוג, ילדים, וכיוצא בזה. בעזרת התמיכה וההבנה של המשפחה, וההכרה בכך שלאדם יש ממש בעיה - אפשר לפתח רגשות של הבנה ואמפתיה, במקום רגשות של כעס אשר לעתים מופנות כלפי האדם שסובל מחרדה, עקב חוסר הבנה של הסיטואציה.

האם משלבים גם טיפול תרופתי?
בחלק מן המקרים, טיפול בחרדות ניתן לא רק ברמה ההתנהגותית, אלא משולב בו גם טיפול תרופתי כל שהוא. מדובר על שיטה נפוצה מאד של טיפול בחרדות, וזאת באמצעות מתן מרשם של תרופות נגד דכאון. לעתים קרובות, דכאון וחרדות הולכים יד ביד, ועל כן יש לבצע את שני הטיפולים גם יחד. עם זאת, טיפול תרופתי לא מחליף טיפול התנהגותי, ויש לקחת זאת בחשבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה